انجمن ملی مدیریت قرارداد آمریکا (NCMA)

انجمن ملی مدیریت قرارداد آمریکا (NCMA)

انجمن ملی مدیریت قرارداد (National Contract Management Association) یا NCMA (سایت انجمن)، در سال ۱۹۵۹ در آمریکا تاسیس شد و به‌صورت تخصصی بر روی توسعهٔ مبانی مدیریت قرارداد تمرکز دارد. انتشار دستورالعمل‌ها، استانداردها و آگاه‌سازی‌های حقوقی، آموزش، شبکه‌سازی و اعطای مدارک حرفه‌ای در حوزهٔ مدیریت قرارداد فعالیت‌های اصلی آن است و هم اکنون بیش از بیست‌هزار عضو دارد.

نشریه‌ها

این انجمن نشریات مختلفی را برای اهداف گوناگون منتشر می‌کند که در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:
1. مجلهٔ مدیریت قرارداد
2. اخبار مدیریت قرارداد
3. بازبینی‌های سالیانهٔ قراردادهای دولتی
4. مطالعات سالیانه دربارهٔ حقوق و دستمزد مدیران قرارداد
5. استاندارد مدیریت قرارداد (Contract Management Standard یا CMS(
6. گسترهٔ دانش مدیریت قرارداد (Contract Management Body of Knowledge یا CMBOK)
7. راهنمای جیبی ماده‌های اصلی مدیریت قرارداد
شاید بتوان گفت از این بین، استاندارد مدیریت قرارداد (CMS) و گسترهٔ دانشِ مدیریت قرارداد که به CMBOK مشهور است، مهمترین نشریات این انجمن هستند. ویرایش دوم CMS و ویرایش ششم CMBOK در سال ۲۰۱۹ منتشر شده‌اند که تصویرشان در شکل زیر آمده است:

انجمن ملی مدیریت قرارداد آمریکا

دسترسی به متن استاندارد مدیریت قرارداد آزاد است و ویرایش دوم (۲۰۱۹) را از این پیوند می‌توانید دریافت کنید.

مدارک حرفه‌ای NCMA

انجمن مدیریت قرارداد آمریکا چهار مدرک مهم در این زمینه اعطاء می‌نماید:
1. مدرک مدیر حرفه‌ای تاییدشدهٔ قراردادها (CPCM)
2. مدرک مدیر تاییدشدهٔ قراردادهای فدرال (CFCM)
3. مدرک مدیر تاییدشدهٔ قراردادهای تجاری (CCCM)
4. مدرک مقدماتی مدیر تاییدشدهٔ قراردادها (CCMA)
هر کدام از مدارک فوق الزامات مختلفی در زمینهٔ آموزش، حداقل تجربه و گذراندن آزمون دارند که در تصویر زیر خلاصه‌ای از آن دیده می‌شود.

مدرک CCMA، سطح مقدماتیِ ورود به این حوزه بوده و مخصوصِ افرادی با سابقهٔ کاری کم است که دوره‌‌هایی دربارهٔ CMS را گذرانده باشند. در بالاترین سطح نیز مدرک CPCM ویژهٔ افرادی است که به‌عنوان متخصص، صلاحیت خود را اثبات نمایند، و با گذراندن آزمون، تسلط خود را بر روی گسترهٔ دانش مدیریت قرارداد CMBOK و استاندارد مدیریت قرارداد CMS نشان دهند.

مدیریت قرارداد

موسسه ACEMI، به عنوان نخستین موسسه تخصصی مدیریت ساخت در ایران، تلاش کرده است تا با اقتباس از این دو منبع مهم و البته مبانی ارائه‌شدهٔ مدیریت قرارداد  انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) و موسسه مدیریت ساخت (CII)، ساختار اجرایی منسجمی را در زمینه مدیریت قرارداد ارائه نماید همچنین موسسه ACEMI با بهره‌گیری از یک استاندارد و دو راهنمای اجرایی بسیار مهم که در آمریکا ارائه شده است، در کنار یکپارچه‌سازی مبانی برنامه‌ای، مالی و تحلیل تاخیرات به صورت ماده‌های پیشنهادی قراردادی، برای اولین بار دوره‌ی استراتژی مدیریت قرارداد برای مدیران پروژه را در کشور برگزار می‌نماید.


نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸