دلایل ادعاهای پیمانکاران در قراردادهای EPC

دلایل ادعاهای پیمانکاران در قراردادهای EPC

سال‌هاست که قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت رشد زیادی در بین روش‌های اجرای پروژه داشته و کارفرمایان زیادی هستند که ترجیح می‌دهند از این روش اجرا در پروژه‌هایشان استفاده نمایند. اگرچه روش مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر از جمله روش طرح، مناقصه و ساخت (DBB) برتری‌هایی در زمینه‌های هزینه و زمان دارد، اما می‌تواند با ریسک‌های بیشتری نسبت به روش‌های دیگر مواجه باشد. این موضوع باعث شده است تا عموماً روش مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) در مقایسه با بسیاری از روش‌ها، با ادعای بیشتری مواجه بوده و نیاز به مدیریت ادعا دقیق‌تری داشته باشد. این موضوع بدان جهت است که به‌طورکلی در قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC)، قرارداد بر اساس طراحی‌های ابتدایی و مفهومی امضا شده و این موضوع باعث می‌شود بسیاری از الزامات کارفرما در مرحله عقد قرارداد به‌صورت شفاف تعیین نگردند.

از این‌رو، در این مقاله به دلایل بروز دعاوی پیمانکاران در قراردادهای بین المللی مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) پرداخته ایم.


برای مشاهده کامل،اعضای غیرکانون باید محتوا را خریداری نمایند.
دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
  • علی اصغر خسروی لرگانی

    2 ماه پیش

    سپاس از لطف و زحمات شما و انتشار مقاله ی خوبتان. پیروز باشید...

    پاسخ
  • پشتیبان

    2 ماه پیش

     سپاس از اینکه همراه ما هستید. براتون آرزوی بهترینها را داریم.

    پاسخ
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸