مدیریت ادعا: پیشگیری از بروز ادعاها (از دید کارفرمایان)

مدیریت ادعا: پیشگیری از بروز ادعاها (از دید کارفرمایان)

بدون شک ادعاها یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت ساخت به شمار می‌آیند. ادعاها غالباً به شکل درخواست‌های جبران خسارت مالی یا تمدید مدت زمانی مطرح می‌شوند، این ادعاها نه‌تنها خسارات مالی و زمانی زیادی به سازمان‌ها وارد می‌کنند بلکه می‌توانند تأثیرات منفی قابل‌توجهی بر روابط حرفه‌ای میان کارفرما، پیمانکار و حتی مشاوران داشته باشند. پیچیدگی و تنوع ادعاها باعث می‌شود که مدیریت ادعا و اتخاذ اقدامات پیش‌دستانه از اهمیت دو چندانی برخوردار باشد.
این مقاله با تأکید ویژه بر این موضوع، به بررسی جامع راهکارها و استراتژی‌های پیشگیرانه‌ای می‌پردازد که می‌توانند از همان ابتدا احتمال بروز ادعاها را به حداقل برسانند.

سرفصل‌های این مقاله به شرح زیر می‌باشند:
1. ادعا چیست؟
2. چرا اجتناب از ادعا مهم است؟
3. چه عواملی باعث بروز ادعا می‌شود؟
4. مهمترین منابع ادعاهای صنعت ساخت
5. مدیریت ادعا در مرحله پیش از مناقصه
6. مدیریت ادعا در مرحله مناقصه
7. مدیریت ادعا در مرحله ابلاغ قرارداد
8. مدیریت ادعا در مرحله ساخت
9. مدیریت ادعا در مرحله خاتمه قرارداد
10. مدیریت ادعا در مرحله پس از خاتمه قرارداد
11. جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

این مقاله در ابتدا به ارائه تعاریفی از ادعاها و بررسی مهم‌ترین دلایل بروز آن‌ها در صنعت ساخت می‌پردازد و سپس بر ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از ادعاها در مراحل مختلف پروژه، از مرحله پیش از مناقصه تا پس از خاتمه قرارداد، تمرکز می‌کند. همچنین این مقاله به شناسایی مهم‌ترین مرحله برای اجتناب از ادعاها می‌پردازد و چک‌لیستی جامع از فعالیت‌ها و اقدامات کلیدی که در هر مرحله از پروژه منجر به جلوگیری از بروز ادعاها می‌شوند ارائه می‌کند.

استفاده از این راهکارها و چک‌لیست‌ها می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا با کاهش ادعاها، پروژه‌های خود را با هزینه کمتر، کیفیت بالاتر و در زمان مقرر به پایان برسانند.



برای مشاهده کامل، اعضای غیرکانون باید محتوا را خریداری نمایند.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸