تغییر اعتباری (Constructive Change)، ادعای پرهزینه پیمانکار

تغییر اعتباری (Constructive Change)، ادعای پرهزینه پیمانکار

مدیریت تغییر در پروژه‌های ساخت علاوه بر اینکه اجتناب‌ناپذیر است، یک جنبه حیاتی نیز دارد که شامل سازگاری و مدیریت تغییراتی است که در طول چرخه عمر پروژه رخ می‌دهد. این تغییرات می‌توانند به دلیل عوامل مختلفی مانند اصلاحات طراحی، تغییر محدوده، شرایط پیش‌بینی نشده یا تغییر در نیازهای کارفرما رخ دهند.
تمامی تغییرات، باعث تاخیر قابل توجه در پروژه نمی‌شوند اما گاهی اوقات، درخواست تغییر پروژه از سوی کارفرما، احتمال بروز تاخیرات قابل توجهی دارد که این می‌تواند برای پروژه مضر و برای پیمانکار، هزینه‌بر باشد. بر اساس مطالعه‌ای که توسط Dodge Data & Analytics انجام شده، به طور متوسط، پروژه‌های ساخت به دلیل تغییرات، 5 تا 10 درصد افزایش در ارزش قرارداد را تجربه می‌کنند و تاخیراتی که به دلیل دستورات تغییر رخ می‌دهند حتی تا 25درصد باعث افزایش هزینه‌های پروژه به دلیل افزایش ادعاها می‌شوند.
اما این موارد در جایی رخ می‌دهند که مدیریت مؤثر تغییر می‌تواند یک پروژه را تقریباً 1.5 برابر بیشتر مطابق با بودجه حفظ کند. گردش کار ساختاریافته برای مدیریت تغییرات می‌تواند از افزایش هزینه‌ها و عقب‌ماندگی‌های برنامه جلوگیری کند. این امر مستلزم یک رویکرد فعال و ارتباط مؤثر بین همه ذی‌نفعان است تا اطمینان حاصل شود که تغییرات به طور روان و کارآمد اجرا می‌شوند. اما چیزی که در این بین مانع از اجرای مؤثر فرآیند مدیریت تغییرات می‌شود، عدم توجه کارفرما به تغییرات و نپذیرفتن آن در زمانی است که پیمانکار مستحق به دریافت دستور تغییر است. موضوعی که باعث می‌شود تغییر اعتباری (Constructive Change) را ایجاد کند.

در این مقاله موارد زیر را خواهید خواند:

1. تغییر درپروژه به چه معناست؟

2. دستور تغییر چیست؟

3. تغییر اعتباری چیست؟

4. شناسایی تغییر اعتباری

5. انواع تغییرات اعتباری

1.5. تسریع اعتباری

2.5. سرعت‌کاهی اعتباری

3.5. تفسیر اشتباه قرارداد

4.5. مشخصات معیوب 

5.5. شیوه‌های بازرسی غیرمعقول 

6.5. اقلام تجهیزشده کارفرما

7.5. روش اجرا

8.5. کار اضافه

9.5. اقدامات متفرقه (Miscellaneous Actions)

6. مشکلات رایج برای اثبات استحقاق 

7. جمع‌بندی تغییرات اعتباری


برای مشاهده کامل، اعضای غیرکانون باید محتوا را خریداری نمایند.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸