دلایل تاخیر پروژه‌ها در کشورهایی با ریسک‌های ژئوپلیتیک بالا

دلایل تاخیر پروژه‌ها در کشورهایی با ریسک‌های ژئوپلیتیک بالا

پروژه های بین‌المللی صنعت ساخت در دو دهه گذشته افزایش قابل توجهی داشته و پیمانکاران زیادی در عرصه بین الملل فعالیت خود را توسعه داده اند. مجله مشهور Engineering News-Record یا همان ENR، اولین فهرست پیمانکاران بین‌المللی برتر خود را در سال 2002 منتشر کرد و هر ساله اقدام به به روز رسانی این لیست و رتبه بندی پیمانکاران مینماید. این فهرست، پیمانکاران را بر اساس درآمد حاصل از پروژه‌های خارج از کشور رتبه‌بندی نموده و سعی میکند در بازه های زمانی مختلف، گزارشات تحلیلی مناسبی را ارائه نماید. به طور مثال، درآمد بین‌المللی 225 پیمانکار برتر از 106 میلیارد دلار در سال 2001 به 453 دلار در سال 2011 افزایش یافت که این آمار گویای تغییر در ساختار کسب و کار شرکتهای پیمانکاری و پروژه ها در دنیا دارد. اما نکته حائز اهمیت آن است که اجرای این پروژه ها در منطقه های مختلف با چالشهای متفاوتی همراه بوده و این چالشها حتی در مناطقی با ریسکهای ژئوپلیتیکی بالا میتواند سازمانها را به سوی ورشکستگی سوق دهد. 

ازاین‌رو، در سال 2016 مطالعه‌ای توسط Kadry و همکارانش انجام شد تا بتواند در قدم اول دلایل تأخیر پروژه‌ها در مناطقی با ریسک‌های ژئوپلیتیکی بالا را مطالعه نموده و در قدم بعد میزان تأثیر این دلایل را بر روی پروژه‌ها و نتایج آنها بررسی کند.

در این مقاله به بررسی دلایل تاخیر پروژه ها در کشورهایی با ریسکهای ژئوپلیتکی بالا پرداخته شده است.  


برای مشاهده کامل،اعضای غیرکانون باید محتوا را خریداری نمایند.
دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸