چگونه یک روش مناسب برای حل اختلاف در پروژه انتخاب کنیم؟

چگونه یک روش مناسب برای حل اختلاف در پروژه انتخاب کنیم؟

چالش ساخت در فضای امروزی که در یک اقتصاد جهانی سست و غیرقابل‌پیش‌بینی، انجام می‌شود، بسیار سخت‌تر شده است. شرکت‌هایی که در این دوران پرتلاطم موفق می‌شوند، شرکت‌هایی هستند که یاد می‌گیرند برای شناسایی ریسک‌ها و حل مشکلات با یکدیگر همکاری کنند. فرهنگ مشارکتی برای پرورش نبوغ لازم برای حل مشکلاتی که به طور اجتناب‌ناپذیر در فرایند ساخت به وجود می‌آیند، ضروری است. بااین‌حال، شاید بزرگ‌ترین تهدید برای دستیابی به همکاری موردنیاز برای اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های مدرن، بی‌اعتمادی باشد که به دلیل ادعاهای حل نشده رخ می‌دهد. به‌این‌ترتیب، اکنون بیش از هرزمان دیگری، به حل‌وفصل اختلافات کارآمد و به‌موقع نیاز است.
از اینرو و با توجه به توضیحات فوق، انتخاب و نحوه به‌کارگیری روش‌های حل اختلاف برای پروژه حائز اهمیت است. هرکدام از روش‌های حل اختلاف دارای مزایا و معایب خاصی بوده که باید موردتوجه قرار گرفته و در شرایط مناسب به‌کار گرفته شوند. این امر مستلزم ارزیابی و شناخت کامل از این روش‌ها و نقاط ضعف و قوت آنها بوده و بهتر است بدانیم که هرکدام از این روش‌های حل اختلاف در صورت به‌کارگیری مناسب می‌توانند نتایج اثربخشی داشته باشند. 

به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم به مطالعه‌ای که در سال 2014 انجام شده، بپردازیم و این مطالعه را باهدف آشنایی با مزایا و معایب هرکدام از روش‌های حل اختلاف و نحوه به‌کارگیری هرکدام از روش‌ها در پروژه بررسی نماییم.


برای مشاهده کامل،اعضای غیرکانون باید محتوا را خریداری نمایند.
دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
  • مجید غفاری

    1 سال پیش

    عالی بود

    پاسخ
  • پشتیبان

    1 سال پیش

    از رضایت و همراهی شما خرسندیم.

    پاسخ
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸