راهنمای فیدیک (FIDIC) در ارتباط با ویروس کرونا

راهنمای فیدیک (FIDIC) در ارتباط با ویروس کرونا

گسترش ویروس کرونا (Covid-19) در جهان، باعث شد این ویروس به طور مستقیم و غیر مستقیم اثرات منفی خود را بر روی کسب و کار ها، زندگی مردم جهان، اقتصاد جهانی و غیره بر جای بگذارد. صنعت ساخت نیز از صنایعی بود که با همه گیری این ویروس با مشکلات فراوانی روبرو شد. این ویروس تاثیر خود را با ایجاد مشکلاتی همچون ایجاد تاخیر در اتمام پروژه ها، افزایش هزینه پروژه ها، افزایش مدت زمان اجرای پروژه ها و بروز اختلافات بین افراد درگیر در پروژه بعضی از مشکلات ایجاد شده به دلیل همه گیری ویروس کرونا بود.

1. راهنمای FIDIC در ارتباط با ویروس کرونا

فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور (FIDIC)، به جهت مقابله با سناریو های احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال 2020، اقدام به تدوین و انتشار یک راهنما برای استفاده کنندگان از فرم های قراردادی FIDIC در زمان شیوع ویروس کرونا تحت عنوان " FIDIC COVID-19 GUIDANCE MEMORANDUM TO USERS OF FIDIC STANDARD FORMS OF WORKS CONTRACT" نمود. در این راهنما، FIDIC از تمامی اعضای صنعت ساخت درخواست می کند که بر اتمام موفقیت آمیز پروژه ها خود تمرکز کنند و همچنین بر اهمیت سلامت و ایمنی مردم و تمام اعضای صنعت ساخت تاکید مینماید. این راهنما شامل توصیه هایی برای شرایط شیوع ویروس کرونا بوده و به موضوعاتی چون تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کارها و پروژه ها، شرکتهای مهندس مشاور، ساختار مدیریتی، کارمندان و حقوق های آن ها و شبکه جریان نقدینگی پرداخته و توصیه هایی را ارائه کرده است. 

- جهت مطالعه بیشتر، نسخه اصلی راهنمای فوق به زبان انگلیسی جهت دانلود قرار داده شده است.


جایگاه مبانی ارائه شده در آموزش های موسسه ACEMI

در نقشه راه جامع موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور، در سطح مهارت های سخت (کارشناسی – اجرایی و ارشد - استراتژی) و در سطح مهارت های نرم دوره های جامعی دیده شده است. همچنین به جهت آشنایی با دوره ها و تاریخ برگزاری آن ها می توانید به بخش تقویم آموزشی موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور مراجعه نمایید.

دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸