مجله انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) نسخه بهار 2019 + دانلود رایگان

مجله انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) نسخه بهار 2019 + دانلود رایگان

انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) به طور متناوب اقدام به انتشار مجله ای می‌نماید که اخبار، اطلاعات، مقالات و دست نوشته‌های کاملا اجرایی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این مطالب که عموما توسط مدیران حرفه‌ای پروژه‌های ساخت نوشته می‌شود، حاصل درس‌آموخته‌هایی است که از پروژه‌ها  و جلسات این انجمن بدست آمده و می‌تواند برای مدیران پروژه‌های صنعت ساخت (construction) بسیار مفید باشد. در شماره‌ای از این مجله که در بهار 2019 به چاپ رسیده است، مباحث جالبی مورد بحث قرار گرفته که در ادامه به آن‌ها اشاره نموده‌ایم.
- بخش اول: در بخش اول از این مجله مقاله‌ای درباره ورود افراد تازه‌کار به پروژه‌های صنعت ساخت نوشته شده است که به شما می‌گوید اگر قصد ورود به این صنعت را دارید، اهداف خود را چگونه باید تعیین نموده و مدیران باسابقه فعال در این صنعت چگونه باید به شما در این مسیر کمک کنند.
- بخش دوم: در بخش دوم این مجله درباره تجربه پروژه بیمارستانی بزرگی که در Puerto Rico انجام شده است مطالب جالبی نوشته شده که درس‌آموخته‌های جالبی را به همراه دارد.
- بخش سوم: در بخش سوم نیز درباره موضوع حقوقی Spearin doctorine در پروژه‌های طرح و ساخت (DB) مطالب مهمی نوشته شده است. موضوعی که قانونی در مباحث حقوقی کشور آمریکا بوده و از سال 1918 در دادگاه‌های این کشور جاری گردیده است. به‌واسطه این قانون، پیمانکار مسئولیتی در قبال ضررهای تحمیلی به کارفرما به‌واسطه مشکلات در طراحی‌ها، نقشه‌ها و دستورالعمل‌های طرح شده از سمت مشاور ندارد. اینکه این قانون چگونه باید در قراردادهای طرح و ساخت (DB) بکار گرفته شود موضوعی است که در این مجله به آن اشاره شده است.
- بخش چهارم: در انتها نیز اخباری درباره انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) ارائه گردیده است که می‌تواند به ما نشان دهد که مسیر سیستماتیک، منظم و صحیحی را برای مدیریت پروژه‌های صنعت ساخت در داخل کشور طی نکرده‌ایم.

- جهت مطالعه بیشتر، مجله معرفی شده جهت دانلود قرار داده شده است.


جایگاه این مبانی در آموزش‌های موسسه ACEMI

در نقشه راه جامع مدیریت ساخت (CM)، در سطح مهارت‌های سخت (کارشناسی - اجرایی و ارشد - استراتژی) و در سطح مهارت‌های نرم دوره‌های جامعی دیده شده است. همچنین به جهت آشنایی با دوره‌ها و تاریخ برگزاری آن‌ها می‌توانید به بخش تقویم آموزشی موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور مراجعه نمایید.

دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
  • سیاوش عزیزپور

    10 ماه پیش

    سلام و عرض ادب و خسته نباشید بابت اشتراک گذاری این مجله پرمحتوا برای علاقمندان مدیریت ساخت با توجه به شرایط غیر قابل دسترس بودن این نوع منابع ممنونم.

    پاسخ
  • پشتیبان

    10 ماه پیش

    سپاس از همراهی شما. با آرزوی موفقیتهای روز افزون!

    پاسخ
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸