تفاوت انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) و موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI)

تفاوت انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) و موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI)
تفاوت انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) و موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI)

تفاوت عملکرد انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) با موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI) و مدارک ارائه شده از سوی آنها در چیست؟

موسسه PMI و یکی از مهمترین مدارک آن (PMP) جنبه عمومی داشته و شما را یک متخصص عمومی مدیریت پروژه معرفی میکند. در واقع، سابقا خواستگاه PMI و تمرکز PMP بیشتر بر روی صنعت IT بوده و راهنمای PMBOK انطباق بیشتری با مدیریت پروژه های IT دارد. اگرچه در سالهای اخیر PMI سعی نموده است با ارائه الحاقیه جداگانه "Construction Extension" توسعه بیشتری به زمینه فعالیت خود دهد. 

اما انجمن CMAA به صورت تخصصی بر روی مدیریت پروژه های صنعت ساخت فعالیت نموده و STANDARD OF PRACTICES خود را به بخشهای مدیریت پروژه، مدیریت هزینه، مدیریت زمان، مدیریت کیفیت، مدیریت قرارداد، مدیریت ایمنی، مدیریت طرح و برنامه، مدیریت پایداری، مدیریت ریسک و مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) منطبق بر صنعت ساخت اختصاص داده است. مدارک ارائه شده از سوی CMAA جنبه تخصصی تری به نسبت PMI دارد. موسسه CMAA تنها در آمریکا فعالیت نموده و برنامه ای برای فعالیت در خارج از آمریکا ندارد.

برای آشنایی بیشتر با انجمنهای مدیریت ساخت و پروژه، اینجا را کلیک کنید. 

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸