اولین دوره جامع مدیریت فناوری‌های دیجیتال در صنعت ساخت

اولین دوره جامع مدیریت فناوری‌های دیجیتال در صنعت ساخت
اولین دوره جامع مدیریت فناوری‌های دیجیتال در صنعت ساخت

بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط موسسه ساخت ناب (LCI) در آمریکا، صنعت ساخت نسبت به تمامی صنایع دیگر از بهره‌وری پایین‌تری برخوردار است که این موضوع باعث گردیده زمان و هزینه پروژه‌های ساخت با افزایش قابل توجهی مواجه شده و نرخ ورشکستگی این صنعت نسبت به تمامی صنایع دیگر بالاتر باشد. اما راهکار چیست؟

یکی از راهکارهایی که طی سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی مواجه شده، استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساخت است. طبق تعریف انجمن مدیریت ساخت آمریکا، تکنولوژی ساخت عموما به سیستم‌ها، ابزارها‌، تجهیزات، ماشین‌آلات و نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که به جهت ساماندهی و نظم‌دهی داده‌ها، مواد و مصالح و سایر منابع به‌کارگرفته می‌شود. مدیریت فناوری و تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساخت دربرگیرنده روش‌های خودکار و نیمه‌خودکاری است که به جهت تکمیل فعالیت‌های خاص به‌کارگرفته می‌شود تا باعث دستاوردهای مهمی از منظر زمان، هزینه، کیفیت، پایداری، ریسک و ایمنی در شرایطی شود که در حالت عادی امکان‌پذیر نیست.

اما با وجود تمام مزایایی که استفاده از فناوری‌های دیجیتال نوین در صنعت ساخت دارد، افراد و سازمان‌های فعال در این حوزه، از یک رویکرد استاندارد و شیوه مناسب، به جهت انتخاب، به‌کارگیری و مدیریت این فناوری‌ها برخوردار نیستند. عدم وجود این موضوع می‌تواند حتی باعث شکست متخصصان این حوزه و سازمان‌هایی شود که بر روی این فناوری‌های نوین سرمایه‌گذاری زیادی نموده‌اند. در نتیجه، بدون داشتن یک رویه مشخص و استاندارد، نه تنها فناوری باعث موفقیت ما نخواهد شد، بلکه ممکن است باعث شکست افراد، پروژه‌ها و سازمان‌های فعال در صنعت ساخت شود.

اما در موسسه ACEMI و به جهت استانداردسازی نحوه مدیریت فناوری‌های دیجیتال در صنعت ساخت، دوره‌ای بر اساس جدیدترین فناوری‌های دیجیتال در این صنعت و مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی، از جمله استاندارد بی‌نظیر انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) که در سال 2023 منتشر شده است، برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شود. دوره‌ای که از 2 بخش کلیدی تشکیل شده و نه تنها در بخش اول، مدیریت داده، فناوری‌های مختلف دنیای امروز، حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی (AI) و نحوه مواجهه سازمان‌های صنعت ساخت با تحولات فناوری را به شما آموزش می‌دهد، بلکه در بخش دوم و بسیار مهم این دوره، شیوه‌نامه مدیریتی این فناوری‌ها را به شکل فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. شیوه‌نامه استانداردی که یک مدیر ساخت کارگزار (CMA) که نماینده قانونی کارفرما برای پروژه‌های ساخت است، باید فرا گیرد تا بتواند از مرحله قبل از طراحی تا پس از ساخت به مدیریت استاندارد و ساختارمند این فناوری‌های دیجیتال بپردازد.

دوره جامع مدیریت فناوری‌های دیجیتال در صنعت ساخت که برای اولین‌بار در کشور در سال 1403 برگزار می‌شود، یک رویه اصولی برای کارشناسان، مدیران، محققان، سرمایه‌گذاران و تمامی فعالان صنعت ساختی ارائه می‌کند. رویه‌ای که با فراگیری آن، متخصصان و سازمان‌های فعال در این صنعت می‌توانند یک مزیت رقابتی بزرگ برای خود ایجاد نموده و باعث توسعه خود و کسب‌و‌کارشان در این صنعت پرریسک اما بسیار سودآور شوند.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸