راهنمای موسسه PMI برای تحلیل کسب و کار

راهنمای موسسه PMI برای تحلیل کسب و کار

سازمان ها برای ادامه حیات و بقای خود نیازمند برخورداری از مزیت رقابتی در کسب و کارشان هستند. این مزیت رقابتی در شرایطی بدست می‌آید که سازمان ها برای خود طرح بهینه و جامعی برای هزینه کرد، تخصیص منابع، کسب درآمدها و بدست آوردن سود داشته باشند. از این رو، بسیاری از مدیران ارشد سازمان ها به سمت یادگیری تجزیه و تحلیل کسب و کارشان سوق پیدا کرده اند. تجزیه و تحلیل کسب و کار، طی سال های اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده است. امروزه نیاز است که مدیران ارشد سازمان ها توانایی تجزیه و تحلیل کسب و کار ها را داشته باشند، زیرا این دانش به آن ها در مشارکت ذینفعان، تهیه الزامات مناسب و دستیابی به نتایج موفقیت آمیز کمک شایانی خواهد نمود.

1. راهنمای تجزیه و تحلیل کسب و کار PMI

موسسه مدیریت پروژه امریکا (PMI) در سال 2017 اقدام به انتشار راهنمایی تحت عنوان راهنمای تجزیه و تحلیل کسب و کار PMI (The PMI Guide to Business Analysis) نمود. این راهنما که با هدف ارزیابی و تحلیل کسب و کارها منتشر شده است، منبع مفیدی برای بخش تحلیلی و توصیفی است که میتواند بسیار کاربردی باشد. همچنین، این راهنما به ارائه تعاریف زیر پرداخته است:
الف- تجزیه و تحلیل کسب و کار و دلایل اهمیت آن
ب- شرح فرآیند ها، ابزارها و تکنیک های مورد نیاز برای انجام موثر فعالیت های مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کار
پ- تعریف مفاهیم مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کار
ت- تعیین نقاط همکاری بین افرادی که فعالیت های تجزیه و تحلیل کسب و کار را انجام می دهند.
ث- ایجاد زبان مشترک تجزیه و تحلیل کسب و کار برای سازمان ها و متخصصان تجزیه و تحلیل کسب و کار- نسخه PDF این راهنما که به زبان انگلیسی منتشر شده است، 

- فایلی جهت مطالعه بیشتر برایتان قرار گرفته است. 


جایگاه مبانی ارائه شده در آموزش های موسسه ACEMI

در نقشه راه جامع موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور، در سطح پنجم مهارت های سخت (کارشناسی - اجرایی) دوره ای با عنوان "مدیریت طرح" و همچنین در سطح پنجم مهارت های سخت (ارشد - استراتژی) دوره ای با عنوان "استراتژی مدیریت طرح و برنامه" به صورت جامع ارائه شده است. جهت آشنایی با سایر دوره ها و تاریخ برگزاری آن ها می توانید به بخش تقویم آموزشی موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور مراجعه نمایید.

دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
  • سامره جدیدالاسلامی

    سلام این فایل رمز داره و نمیتونم بازش کنم!

    پاسخ
  • پشتیبان

    سلام و عرض ادب در انتهای متن رمز فایل ذکر شده است. با آرزوی موفقیت

    پاسخ
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸