تجزیه و تحلیل کسب و کار از نگاه بهینه سازی در سبد تصمیم گیری

تجزیه و تحلیل کسب و کار از نگاه بهینه سازی در سبد تصمیم گیری

برای داشتن طرح بهینه و جامع کسب و کار، نه تنها باید شرایط فعلی سازمان و اجزای آن مورد مطالعه قرار گیرد، بلکه باید از ابزارهای شبیه سازی و بهینه سازی برای ایجاد یک مدل رقابتی استفاده نمود. استفاده از این ابزارها یکی از حیاتی ترین اقدامات برای سازمان ها بوده، تا بتوانند تصمیمات بهینه تری را نسبت به سایر رقبا اتخاذ نمایند. این ابزارها قابلیت آن را دارند تا در تمام زمینه های تامین مالی، بازاریابی، اقتصاد، سرمایه گذاری، پروژه، فرآیندهای اجرایی و تصمیم های مدیریتی به کار گرفته شده و با ارائه جواب های بهینه منجر به افزایش بهره وری، کاهش زمان و هزینه، و افزایش سود در سازمان گردند.

1. کتاب تحلیل کسب و کار Business Analytics

در انتهای این نوشتار، جهت مطالعه و آشنایی با تجزیه و تحلیل کسب و کار از نگاه بهینه سازی، کتاب استادی از دانشگاه IIT تحت عنوان "Business Analytics" قرار داده شده است. این کتاب در حوزه تجزیه و تحلیل کسب و کار و کاربرد آن، ابزارهایی را به همراه انواع سناریوهای تجاری معرفی می کند. در هر محیط کسب و کار، هنگام برخورد با یک مشکل جدید، تصمیمات مختلفی وجود دارد که می توان اتخاذ کرد.به طور کلی تجزیه و تحلیل کسب و کار مجموعه ای از ابزارها و مدل ها است که حول تصمیم ها، اهداف، داده ها و محدودیت هایی متمرکز شده است که به نحوه اتخاذ بهترین تصمیم در هنگام مواجه شدن با یک مشکل تجاری می پردازد.


جایگاه مبانی ارائه شده در آموزش های موسسه ACEMI

در نقشه راه جامع موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور، در سطح مهارت های سخت (کارشناسی-اجرایی و ارشد-استراتژی) و در سطح مهارت های نرم دوره های جامعی دیده شده است. همچنین به جهت آشنایی با دوره ها و تاریخ برگزاری آن ها می توانید به بخش تقویم آموزشی موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور مراجعه نمایید.

دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸