نقش و اهمیت داشبوردها در مدیریت پروژه

نقش و اهمیت داشبوردها در مدیریت پروژه

مرجع معتبر PMSolutions گزارش های سریالی در مورد وضعیت دفاتر مدیریت پروژه در شرکت های برتر را در سال های 2012، 2014 و 2016 منتشر کرده است. نحوه ارزیابی شامل انتخاب شرکت های مورد پرسش، طراحی پرسش ها و روش تحلیل و نتایج ارائه شده از اعتبار بالایی برخوردار هستند و الگوی خوبی برای طراحی دفاتر مدیریت پروژه به حساب می آیند. به طور مثال، نوع بازدهی عملکرد دفتر مدیریت پروژه (PMO) در این گزارش، در سازمانهایی با عملکرد بالا و پایین در 5 بخش با یکدیگر مقایسه شده اند. در واقع، اثربخشی دفتر مدیریت پروژه (PMO) در اکثر بخشها، در سازمانهایی با عملکرد بالاتر، بیشتر بوده و بیانگر آنست که پیاده سازی مناسب PMO وابستگی زیادی به عملکرد و فرهنگ سازمان نیز دارد.

البته در این گزارش نتایج قابل توجه دیگری نیز بیان شده و ارزش دفتر مدیریت پروژه (PMO) از نظر ارزش Benchmark های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفته است. موضوعی که نشان میدهد بیشترین اثربخشی دفتر مدیریت پروژه (PMO) در بخش همسانسازی پروژه ها با اهداف سازمان بوده و کمترین اثربخشی آن مربوط به کاهش هزینه های هر پروژه است. در واقع این موضوع نشان میدهد که برای اثربخشی در بخشهای برنامه ای و مالی، باید به صورتی فراگیرتر به این دو بخش نگاه کرد. 

در بخش دیگری از این گزارشات، ۵ مورد به عنوان مهمترین اولویتهای دفتر مدیریت پروژه (PMO) شناخته شده است که طراحی و توسعه داشبوردهای مدیریت پروژه جز 5 اولویت و چالش دفاتر مدیریت پروژه و اولیت چهارم میباشد. این موضوع تاییدی در راستای اهمیت داشبوردها در پیشبرد پروژه ها و کمک به مدیران پروژه بوده و الزام استفاده از نرم افزارهایی چون Power BI را بیش از پیش نمایان میسازد. موضوعی که در نقشه راه موسسه ACEMI و در سطح دوم مهارتهای سخت-کارشناسی قرار گرفته است. 

 

گزارشهای کامل را میتوانید دانلود و مطالعه بفرمایید.

دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸