معرفی کتاب "شاخص‌های عملکرد KPI و داشبوردهای مدیریت پروژه"

معرفی کتاب "شاخص‌های عملکرد KPI و داشبوردهای مدیریت پروژه"

هوشمندسازی کسب‌و‌کار دارای دو پایه فنی (شامل زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری مدیریت پایگاه داده، مجموعه روش‌های آنالیز و...) و سازمانی (شناسایی نیازهای تصمیم‌سازی، تمیزکاری و مدل‌سازی و مصورسازی صحیح) هستند. این دو پایه با هم سبب افزایش اثربخشی پروژه‌های هوشمندسازی کسب‌و‌کار می‌شوند. از اين رو مدیران این پروژه‌ها بايد ارتباط ميان بعد فنی با اهداف، عملکرد و سيستم‌های سازمان را دانسته و این موارد را به موقع شناسايی كنند. اگر این هوشمندسازی روی دهد، گزارش‌های تحلیلی و داشبوردها می‌توانند به خوبی پاسخ‌گوی نيازهای تصميم‌سازی مديريت سازمان باشند.

در ادامه تاکید بر اهمیت بعد سازمانی پروژه‌های هوشمندسازی کسب‌وکار، کتاب "شاخص‌های کلیدی عملکرد و داشبوردهای مدیریت پروژه" از پروفسور Harold Kerzner ویرایش 2017 معرفی می‌شود. با مطالعه این کتاب متوجه می‌شویم که چگونه بعضی از شاخص‌های عملکردی و یا داشبوردهایی که برای پروژه‌هایمان تعریف و طراحی کرده‌ایم، نه تنها کمکی به شناسایی مسایل و بهبود تصمیم‌گیری نکرده‌اند بلکه ما را در مسیر اشتباه قرار داده‌اند. 

شاخص‌های KPI

این کتاب که توسط انتشارات Wiley منتشر شده است، شامل 8 فصل بوده و در بخش‌های مختلف، به بررسی KPI‌های متعدد پرداخته است. در واقع، فصل سوم این کتاب که به معرفی این شاخص‌ها، فصل چهارم که به معرفی شاخص‌های عملکردی و فصل ششم که به معرفی داشبوردها می‌پردازد، از مهمترین فصل‌های این کتاب است. 

این کتاب را می‌توانید دانلود نموده و آن‌ را مطالعه نمایید.

دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸