معرفی کتاب تامین مالی پروژه: Project Finance for Construction

معرفی کتاب تامین مالی پروژه: Project Finance for Construction

امروزه با توجه به حجم و وسعت صنعت ساخت (construction) در جهان، موضوعات مالی و اقتصادی در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخودار است. طبق آمار Clough و همکارانش در سال 2015، آمریکا به طور میانگین سالیانه حدود 1 تریلیون دلار (1000 میلیارد دلار) پروژه ساخت (Construction) جدید تعریف میکند که این رقم حدود 5 الی 10 درصد رشد ناخالص ملی (GDP) آمریکا را تشکیل میدهد و این صنعت به عنوان تنظیم کننده اقتصاد تلقی شده و حدود 6 درصد از نیروی کار کل صنایع را به صورت مستقیم و حدود 12 درصد را به صورت غیر مستقیم درگیر پروژه های خود مینماید. از آنجا که 80 درصد پروژه های ساخت در آمریکا توسط بخش خصوصی فاینانس و تامین مالی میشوند، تامین مالی پروژه های ساخت از اهمیت زیادی برخوردار است. اما باید توجه کنیم که به علت ساز و کار متفاوت صنعت ساخت، تامین مالی و مدیریت مالی پروژه های این صنعت نیز میتواند دارای ساختار ویژه ای باشد.

در سال 2017 میلادی، آقای Anthony Higham و همکاران، کتابی را تحت عنوان تامین مالی پروژه برای صنعت ساخت نوشته و منتشر کرده اند [(1)]، در این کتاب به مسائل تامین مالی برای صنعت ساخت پرداخته شده است و این کتاب را میتوان یکی از منابع محدود و مفید در زمینه مدیریت مالی و تامین مالی برای صنعت ساخت معرفی کرد. این کتاب علاوه بر اینکه موضوع تامین و مدیریت مالی در پروژه های صنعت ساخت را مورد بحث قرار داده است، موضوعات دیگری را  که به تامین مالی و مدیریت مالی نیز ارتباط پیدا مینمایند مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

در انتهای مقاله، میتوانید نسخه کامل کتاب را به صورت فایل PDF دانلود نمایید.



فقط اعضای کانون دانش پژوهان، می‌توانند به محتوا به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.
دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸