منشور پروژه (Project Charter) و فرآیند تدوین آن

منشور پروژه (Project Charter) و فرآیند تدوین آن

منشور پروژه تنها به نیازمندی‌ها و اقلام قابل تحویل پروژه محدود نخواهد شد، بلکه محدوده وسیع‌تری از ابعاد مورد نیاز را برای بهبود، افزایش ایمنی و بلوغ کل سازمان دربرمی‌گیرد. رهبر پروژه باید اطمینان حاصل کند، منشور پروژه نه تنها شامل اصول اولیه پروژه است، بلکه شامل شرایطی برای پایداری بلند مدت شرکت نیز خواهد بود.
رهبر پروژه مسئولیت بزرگی دارد تا اطمینان حاصل کند که کل مفاد مورد نظر، درک شده و در منشور پروژه بصورت شفاف مشخص شده است. منشور برای ایجاد همسویی بین رهبری و ذینفعان استفاده می‌گردد و باید اهداف استراتژیک برای اجرای پروژه را بیان کند. توسعه‌دهندگان منشور باید پاسخگوی سؤالات گسترده‌تری از اهداف و شرایط منشور پروژه باشند و آن را در سند نشان دهند. رهبران باید درمورد اجرا و اقلام تحویلی پروژه، آنچه که مورد انتظار است، چرایی اهمیت آن و اینکه چگونه پروژه اهداف استراتژیک شرکت را برآورده می‌کند، پاسخ‌های مشخصی را تعیین کنند.

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم:
1. فرآیند تدوین منشور پروژه
2. محتوای منشور پروژه
3. نتیجه‌گیری


برای مشاهده کامل، اعضای غیرکانون باید محتوا را خریداری نمایند.

نظرات
  • علی اصغر خسروی لرگانی

    5 ماه پیش

    از اهمیت ویژه ی وجودِ Project Charter در پروژه ها مخصوصا در سطوح کلان می‌توان به تعیین و تخصیص وظایف و مواردِ اجرایی و بهره مندی آن توسطِ ذی نفعان آن پروژه پرداخت ...

    پاسخ
  • پشتیبان

    5 ماه پیش

    از ثبت نظر شما سپاسگزاریم.

    پاسخ
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸