دستورالعمل تدوين گزارش طرح توجیهی + دانلود رایگان

دستورالعمل تدوين گزارش طرح توجیهی + دانلود رایگان

یک گزارش طرح توجیهی معمولاً باید نقاط قوت و ضعف یک پروژه را مورد بررسی قرار دهد. گزارش طرح توجیهی در واقع توجیه‌پذیری و یا غیرقابل‌توجیه بودن اجرای پروژه را در موارد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. مدیران ارشد از این گزارش به‌عنوان مرجعی جهت اجرای پروژه و یا اجرا نکردن پروژه استفاده می‌کنند.
گزارش طرح توجیهی می‌تواند در انواع فنی، اقتصادی، قانونی، زمانی و عملیاتی تدوین و تهیه شود.

1. گزارش طرح توجیهی

یک گزارش طرح توجیهی برای پروژه معمولاً می‌تواند شامل موارد زیر باشد.
- خلاصه اجرایی
- توضیحات محصول و یا خدمت
- ملاحظات فناوری
- بازار محصول و خدمات
- استراتژی بازاریابی
- سازمان و یا کارکنان
- برنامه و طرح
- پیش‌بینی‌های مالی، زمانی و یا غیره
- یافته‌ها و توصیه‌ها

شکل 1. طرح توجیهی

2. دستورالعمل تدوين گزارش طرح توجیهی

جهت مطالعه بیشتر و آشنایی با گزارش طرح توجیهی فایل PDF یک دستورالعمل گزارش طرح توجیهی جهت دانلود قرار داده شده است. هدف از تدوين اين دستورالعمل تشريح چارچوب و چگونگي تدوين گزارش‌های طرح‌هاي توجیهی متقاضيان تسهيلات توسط شرکت‌های مهندس مشاور منتخب بانك است ([1]). این دستورالعمل می‌تواند مبنای مناسبی برای تهیه طرح توجیهی‌ و مطالعات اقتصادی باشد.


جایگاه این مبانی در آموزش‌های موسسه ACEMI

در نقشه راه جامع موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور، در سطح مهارت‌های سخت (کارشناسی - اجرایی و ارشد - استراتژی) و در سطح مهارت‌های نرم دوره‌های جامعی دیده شده است. دوره رویکردی جامع برای ارزیابی اقتصادی در پروژه همراه با آموزش مدل‌سازی در اکسل می‌تواند در تهیه گزارش طرح توجیهی بسیار برای شما مفید باشد. همچنین به جهت آشنایی با دوره‌ها و تاریخ برگزاری آن‌ها می‌توانید به بخش تقویم آموزشی موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور مراجعه نمایید.


[1] بانک صنعت و معدن.

دانلود جزئیات این مقاله

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸