اهمیت ایجاد ارتباط بین مبانی حقوقی و مدیریت پروژه ای در کشور

اهمیت ایجاد ارتباط بین مبانی حقوقی و مدیریت پروژه ای در کشور
اهمیت ایجاد ارتباط بین مبانی حقوقی و مدیریت پروژه ای در کشور

یکی از ضعفهای جدی در کشورمان عدم ارتباط بین مفاهیم حقوقی و مدیریت پروژه ایست. بسیاری از متخصصان مدیریت پروژه، دانش حقوقی کافی نداشته و از طرفی نیز بسیاری از حقوقدانها دانش کافی از مبانی مدیریت پروژه ندارند. این موضوع دقیقا اهمیت وجود یکپارچگی این مبانی را نشان میدهد، که البته کار آسانی نبوده و نیازمند دانش وسیعی است. قراردادهایی که تنها از یک منظر نوشته شوند، قطعا نمیتوانند شرایط مناسبی را برای پروژه ایجاد کنند.

اما نکته مهم در یادگیری این مبانی، شناخت وسیع از دایره لغات و مفاهیمی است که صرفا با خواندن یک دستورالعمل و استاندارد بدست نمی آید. این مبانی به جهت گستردگی، تجربه و تفکری که در پشت ذهن نگارنده وجود داشته، نیازمند شناخت دقیق، کافی و البته فراگیری برای آموزش و مشاوره است.

پروتکل SCL شاید یکی از بهترین سندهای منتشر شده باشد که نه تنها در زمینه تاخیرات ارائه شده و سعی مینماید ابزاری برای کاهش ادعاءهای غیرضروری باشد، بلکه مبانی مدیریت پروژه ای و حقوقی را به یکدیگر و به شکل کاملا موثری یکپارچه مینماید. سند SCL که به صورت یک راهنمای کلی ارائه شده، فارغ از هر نظام حقوقی، قابلیت پیاده سازی در پروژه ها را در سراسر دنیا دارد. البته ادبیات تخصصی و‌ مبانی مهم و پیچیده این پروتکل، در جایی که ادبیات حقوق ساخت در کشور ما تولید نشده است، کار ترجمه این سند بسیار مهم را سختتر و مهمتر میکند. موضوعی که باید حتما در راستای نگاه برنامه ریزی و کنترل پروژه و عوامل مهم زمانی و هزینه ای و به شکل یکپارچه ای دیده شود. نگاه مطلق حقوقی یا مدیریت پروژه ای به این سند یک کار اشتباه است!

تمامی این موضوعات باعث شده است تا در موسسه ACEMI فرآیندی در محدوده مدیریت قرارداد طراحی شده تا در یک مسیر صحیح و اصولی امر هدایت صورت پذیرد. مبانی مدیریت پروژه ای چون برنامه ریزی و مدیریت مالی که به مبانی آنالیز تاخیرات و مدیریت ادعاء و البته استراتژی مدیریت قرارداد متصل گردیده است.

شما میتوانید جزئیات این برنامه را از اینجا مطالعه نمایید.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸