جدیدترین راهنمای تخصصی مدیریت ریسک در صنعت ساخت منتشر شد!

جدیدترین راهنمای تخصصی مدیریت ریسک در صنعت ساخت منتشر شد!
جدیدترین راهنمای تخصصی مدیریت ریسک در صنعت ساخت منتشر شد!

تقریبا تمام پروژه‌ها و طرح‌های صنعت ساخت با عدم‌قطعیت و ریسک سروکار دارند و این موارد می‌توانند هم به شکل منفی و هم مثبت بر پروژه‌ها و طرح‌های این صنعت پرریسک و البته سودده اثرات فراوانی داشته باشند.
از این‌رو، مدیریت ریسک یکی از مهم‌ترین اقدامات در صنعت ساخت است که توسط مدیران ساخت (Construction Managers) انجام می‌شود. 

اما آیا راهنمای تخصصی برای مدیریت ریسک در صنعت ساخت وجود دارد؟

انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) یکی از معدود انجمن‌های تخصصی در دنیا است که راهنمای مدیریت ریسک را مختص صنعت ساخت و البته مدیران این پروژه‌ها ارائه می‌کند. این انجمن در سال ۲۰۲۴ جدیدترین راهنمای خود را برای مدیران ساخت منتشر کرده است.
این سند شرح جالبی از تکنیک‌های استاندارد برای مدیریت مستمر ریسک در مراحل مختلف پروژه‌های صنعت ساخت، از مرحله پیش از طراحی (Pre-Design) تا پس از ساخت (Post-Construction) ارائه کرده و رویه‌های گام‌به‌گامی را برای شناسایی، تحلیل، پاسخ و نظارت بر ریسک‌های پروژه‌ها و طرح‌های صنعت ساخت در کل چرخه حیات پروژه ارائه نموده است.

مواردی چون
- فرصت‌ها و تهدیدها
- برنامه‌های مدیریت ریسک
- نحوه اندازه‌گیری و ایجاد مقیاس برای فرآیندهای مدیریت ریسک
- نقش مدیر ساخت در هر فرآیند
- ساختارهای شکست ریسک
- ثبت‌کننده‌های ریسک
- تشخیص، تحلیل، پاسخ و نظارت بر ریسک
- تحلیل کیفی و کمی ریسک
- تحلیل مونت کارلو
- ریسک‌های داخلی و خارجی
- متخصصان ریسک
- ریسک‌ها در قیاس با مشکلات
- برنامه‌های پاسخ
- اثرات تغییر
- گزارش‌های نهایی
مواردی هستند که در این سند، اما به شیوه فرآیندی و از نگاه مدیر ساخت ارائه شده‌اند. البته باید اشاره نمود که این راهنما در تکمیل استاندارد مدیریت ساخت ارائه شده که برای اولین‌بار توسط موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی‌پور (ACEMI) در کشورمان در حال نگارش است. موسسه ACEMI اولین و تنها موسسه تخصصی مدیریت ساخت در ایران است که به ارائه خدمات تخصصی مدیریت ساخت، بر اساس جدیدترین استانداردهای بین‌المللی می‌پردازد و اولین و تنها نقشه راه مدیریت ساخت (CM) را در ایران ارائه نموده است.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸