ارائه اولین و تنها نقشه راه برای اخذ معتبرترین مدارک مدیریت ساخت در ایران

ارائه اولین و تنها نقشه راه برای اخذ معتبرترین مدارک مدیریت ساخت در ایران
ارائه اولین و تنها نقشه راه برای اخذ معتبرترین مدارک مدیریت ساخت در ایران

موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور (ACEMI) اولین موسسه تخصصی مدیریت ساخت در کشور است که اولین نقشه راه جامع را در زمینه مدیریت پروژه‌های صنعت ساخت در کشور ارائه کرده است.
مبانی ارائه شده توسط موسسه ACEMI از منابع کمیاب شرکت‌های بین‌المللی، انجمن‌ها و موسسات تراز اول دنیا، مشاوران پروژه‌های بین‌المللی و دیگر مراجع مهم خارج از کشور، استخراج شده و باتجربه متخصصان داخلی و خارجی، در کشورمان مطابقت‌سازی گردیده است.
به دلیل استفاده از مراجع بین‌المللی در دوره‌های موسسه ACEMI این دوره‌ها ازآن‌جهت حائز اهمیت هستند که دسترسی به برخی از مهم‌ترین این مراجع در کشور دشوار و در بعضی مواقع ناممکن است، اما موسسه ACEMI به‌واسطه گستره ارتباطی خود در عرصه بین‌الملل، به آن‌ها دسترسی دارد.

یکی از مهم‌ترین مراجع در دوره‌های آموزشی موسسه ACEMI، اسناد انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) است. این انجمن با ارائه استانداردهای تخصصی مدیریت پروژه مختص صنعت ساخت و اقدامات متعدد در زمینه انتشارات، آموزش، تایید صلاحیت و... نقش بسزایی در هویت‌بخشی، رشد شغلی و بهبود وضعیت صنعت ساخت کشور آمریکا و دنیا ایفا کرده است

1. معرفی مختصر انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA)

انجمن CMAA گواهینامه‌های مختلفی در زمینه مدیریت پروژه‌های صنعت ساخت ارائه می‌دهد، تا کارفرمایان بتوانند با انتخاب مدیران ساخت تاییدشده باعث بهبود وضعیت پروژه‌های خود شوند و مدیران ساخت بتوانند در حرفه شغلی خود رشد قابل‌توجهی نمایند. شکل 1، نقشه راه ارائه شده توسط انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) را برای اخذ مدارک مدیریت ساخت نشان می‌دهد.

شکل 1. نقشه راه انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) را برای اخذ مدارک مدیریت ساخت

2. مدارک مدیریت ساخت انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA)

موسسه صدور گواهینامه مدیر ساخت (CMCI)، به عنوان یک دپارتمان مستقل (CMAA)، معتبرین مدارک بین‌المللی مدیریت ساخت را برای متخصصان ارائه می دهد. مدارک ارائه شده توسط این انجمن عبارتند از:
2. 1. مدرک مدیر ساخت تحت تعلیم (Construction-Manager-in-Training یا CMIT)
2. 2. مدرک همیار تاییدشده مدیر ساخت (Certified Associate Construction Manager یا CACM)
2. 3. مدرک مدیر ساخت تاییدشده (Certified Construction Manager یا CCM)

در راهنمای اخذ معتبرترین مدارک بین‌المللی مدیریت ساخت به طور مفصل درباره مدارک انجمن CMAA صحبت کرده‌ایم.

3. نقشه راه اخذ مدارک CMAA بر اساس نقشه راه ACEMI

موسسه ACEMI را می‌توان تنها مرجع آموزش اسناد انجمن مدیریت ساخت آمریکا (CMAA) در کشور دانست. متخصصانی که در دوره‌های موسسه ACEMI شرکت می‌کنند علاوه بر دسترسی به دانش ناب، حرفه‌ای و تخصصی مدیریت ساخت، به‌اصطلاح با یک تیر دو نشان می‌زنند و می‌توانند با هزینه بسیار کمتری، مطالبی را که در اسناد انجمن مدیریت ساخت آمریکا ارائه شده فرابگیرند و از طرفی دیگر برای اخذ معتبرترین مدارک بین‌المللی صنعت ساخت در جهان خود را آماده کنند.

شکل 2، نقشه راهی است که برای اخذ مدارک CMAA بر اساس نقشه راه ارائه شده توسط موسسه ACEMI تدوین شده و تمامی دانش و مهارت‌های مورد نیاز متخصصان مدیریت ساخت در حرفه‌های شغلی مختلف مشخص شده‌اند.

شکل 2. نقشه راه اخذ مدارک CMAA بر اساس نقشه راه ACEMI

در کنار نقشه راه اخذ مدارک CMAA بر اساس نقشه راه ACEMI، موسسه ACEMI برای کمک به متخصصان صنعت ساخت کشور در راستای رشد شغلی و تمایز در حرفه خود اقدام به طراحی و ارائه نقشه راه دیگری کرده است. این نقشه راه باهدف ارائه دوره‌های موردنیاز برای دریافت معتبرترین مدارک مدیریت ساخت در جهان، طراحی شده است. 

این نقشه راه که در شکل 3 نشان داده شده را می‌توان راهنمای متخصصان برای قدم‌گذاشتن در عرصه بین‌المللی دانست. نقشه راه اخذ مدارک CMAA بر اساس دوره‌های ACEMI به متخصصان صنعت ساخت کمک می‌کند تا علاوه بر گام برداشتن در مسیر حرفه‌ای شدن، آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و اخذ معتبرترین مدارک مدیریت ساخت کسب کنند. شکل 3، نقشه راه اخذ مدارک مدیریت ساخت انجمن CMAA را بر اساس دوره‌های موسسه ACEMI نشان می‌دهد.

شکل 3. نقشه راه اخذ مدارک مدیریت ساخت انجمن CMAA بر اساس دوره‌های موسسه ACEMI

متخصصانی که علاقه دارند تا در این مسیر قرار بگیرند و یا مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنند، می‌توانند اطلاعات خود را از قسمت "مشاوره آموزشی" ثبت و ارسال کنند.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸