تفاوت روش اصول ناب (Lean) با مبانی ارائه شده توسط PMBOK

تفاوت روش اصول ناب (Lean) با مبانی ارائه شده توسط PMBOK
تفاوت روش اصول ناب (Lean) با مبانی ارائه شده توسط PMBOK

سابقا درباره روش اصول ناب در مدیریت پروژه (Lean Project Management)  صحبت کردیم و جالبست بدانید این روش در مقابل روشهای ارائه شده استانداردها و راهنماهای مدیریت پروژه ای چون PMBOK قرار میگیرد.

در واقع PMBOK سعی میکند پروژه را تحت کنترل خود در آورده و رویه های مشخصی را که فضای انحراف را محدود میکنند ارائه نماید و بسیاری بر این باورند که این رویه ها برای پروژه های پیچیده و بزرگ و غیرقابل پیشبینی چون پروژه های ساخت (Construction) کارایی لازم را ندارد. در صورتی که Lean Construction با ارائه روشهای نوینی چون Last Planner سعی میکند شرایط متفاوتی را برای مدیریت پروژه های ساخت ارائه نماید که از مفهوم Short-Interval استفاده میکند و شرایط غیرقابل پیشبینی و پیچیده این پروژه ها را در نظر میگیرد.

ما در دوره برنامه ریزی به معرفی این سطح از برنامه در ارتباط با برنامه IMS میپردازیم و در دوره Lean که پیش نیاز دوره BIM نیز میباشد به آموزش تکنیک Last Planner خواهیم پرداخت.

برای جزئیات بیشتر درباره دوره اجرا و مدیریت پروژه به روش اصول ناب (Lean Project Management) اینجا را کلیک نمایید.

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر ابتدا وارد پروفایل کاربری خود شوید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.

ارتباط با موسسه
info@dralavipour.com
ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه: ۱۷-۹ و پنجشنبه ۱۲-۸